Tung start fällde J20 i Växjö
Publicerad: 2018-03-17
J20
0-4 efter knappt 15 minuter - den starten kunde inte Rögles J20 reparera i avgörande åttondelen i JSM borta mot Växjö. Det blev förlust med 3-5 och därmed är säsongen över.

– Det är alltid vemodigt när en säsong tar slut. Vi var inte riktigt med från start, redo att kriga. Sista två perioderna vinner vi men det räckte inte. Tråkigt, säger tränare Gunnar Persson.
Precis som för flera spelare i laget var det här sista matchen i J20 för tränare Gunnar Persson.
– Det stämmer. Jag har tränat J20 i tre år men nu går kontraktet ut. Vi får se vad som händer, säger Gunnar som verkat i klubben i totalt åtta säsonger i olika roller.

Röglejuniorerna vann fredagens "måste-match" i Växjö med 6-1 och hade bra känsla inför lördagens avgörande match i Växjö ishall mot en av guldfavoriterna, Växjö.
– Vi hade bra förutsättningar. Vi stannade kvar i Växjö och fick ladda i lugn och ro. Ändå var vi inte riktigt redo när det var dags. Jag hade ganska stora förhoppningar annars att vi kunde knipa en match till, säger Gunnar.

Hemmalaget gjorde 1-0 redan i första minuten genom jättelöftet Dominik Bokk och efter knappt 15 minuter stod det 4-0.
Därefter blev det en jämnare match. Balint Horvath reducerade inann paus och Johan Zarwel gjorde 2-4 i andra. Hemmalaget ökade på till 5-2 men Balint Horvath svarade med ett 3-5-mål.
– Vi gjorde match av det, absolut. Vi hade goda lägen att komma ännu närmre men fick inte in pucken, tyvärr, säger Gunnar Persson.

Fem spelare åkte norrut till Leksand för att hjälpa J18 i avgörande matchen på söndag mot Leksand. Resten åkte hem till Ängelholm.
– Det har varit en tuff säsong, vi har kämpat och jobbat hårt och jag tycker vi har tagit stora steg vilket visat sig mot slutet. Nu får vi träffas på måndag och knyta ihop säsongen, säger Gunnar Persson.