Williamsson: "Försöka ta det positiva med oss"
Publicerad: 2017-12-28
Efter match
När Röglebacken Jesper Williamsson pangade in 3-0 drygt åtta minuter in i tredje perioden i bortamötet mot Skellefteå så var Rögle på väg mot en efterlängtad och rättvis fullpoängare. Men man knöt inte igen säcken utan fick nöja sig med en poäng.

– Vi är otroligt besvikna. Det målet satte oss i en otroligt bra sits och var resultatet av många bra saker vi gjorde i den här matchen, säger Jesper Williamsson.
– Matchen borde varit avgjord men vi blir passiva och hårt straffade på de misstag vi gör, fortsätter Jesper.

Det här var en match som länge gick helt i Rögles händer. Två snabba mål inom loppet av 26 sekunder i första av målkungen Bryan Lerg satte Rögle i ett bra läge.
Man red ut en tuff andra period där debuterande Ville Kolppanen storspelade i Rögles stolpar (skotten 19-4 till hemmalaget).
En orsak till Skellefteås övertag berodde på en rad utvisningar på Röglespelare (och två 3 mot 5-lägen) och ett mästerligt och uppoffrande försvarsspel både i box play och i det vanliga 5-mot-5-spelet.
Rögle fick nöja sig med en poäng sedan hemmalaget avgjort tidigt i övertiden.
– Vi är sargade och behöver en seger. Det viktiga är att vi tar med oss de saker som var bra till nästa match, säger Jesper.

Backen Alen Bibic var en av de som gick i bräschen med ett uppoffrande spel. Han satte in en bra tackling i mittzon i början av matchen vilket sände en signal till sitt lag och täckte skott med de flesta av sina kroppsdelar.
– Offerviljan var det inget fel på och det ska vi ta med oss. Vi gör en bra match väldigt länge men knyter inte igen säcken. Vi behöver en seger, säger Alen.
Kanske läge på lördag eftermiddag när HV71 gästar Lindab Arena för årets sista match…