Rögle mållöst i Luleå
Publicerad: 2020-03-03
Efter match
En bra förstaperiod - men det räckte inte i bortamötet mot Luleå. Ett effektivt hemmalag gjorde två mål på tre minuter i mellanakten och vände på allt. Till sist vann Luleå med 3-0 efter att ha gjort sista målet i tom bur.

Suveräna serieldaren Luleå på bortais - svårare blir det nog inte i SHL-hockeyn just nu. Och det var den utmaningen Rögle hade framför sig på tisdagskvällen.
Rögle åkte upp utan landslagsduon Ted Brithén och Leon Bristedt men inledde bra. Första perioden slutade mållös men det som skapades stod Rögle för i en period där man vann skotten med 8-3.
Rögle hade bra koll på hemmalaget i inledningen av andra men tappade sen initiativet. Luleå bröt Rögles uppspel högt i banan och vände spelet snabbt och skapade tryck i Rögles försvarszon. Hemmalaget tog ledningen efter drygt sju minuter och ökade på till 2-0 i sitt första powerplay några minuter senare. Luleå vann skotten i den här perioden med 11-1 och det var uppförsbacke för skåningarna inför tredje.

Rögle lyckades aldrig skapa någon nerv i matchen - Luleå var alltför tight och kunde spela av matchen i tredje. Rögle tog ut målvakten i slutskedet men då gjorde hemmalaget 3-0.
Rögle åker nu hem för hemmamatch i Catena Arena på torsdag då Brynäs kommer på besök.