Almen Bibic borta en månad
Publicerad: 2016-11-16
A-laget
Backen Almen Bibic missade derbyt i måndags och nu är det klart att han tvingas till en längre frånvaro.

Försvararen Almen Bibic, som toppar hela SHL:s tacklingsliga, stod över måndagens Skånederby i Malmö på grund av en skada.

I veckan har han gjort en magnetkameraundersökning och på onsdagen kom beskedet från undersökningen.

– Det måste göras ett ingrepp så han kommer att vara borta en tid. Tre, fyra veckor tror jag, säger Rögles sportchef Anders "Masken" Carlsson.

Almen Bibic är såklart besviken över att inte kunna spela ishockeymatcher på ett tag.

– Det känns tungt. Det är tätt mellan matcherna och jag vill verkligen vara med på isen och hjälpa killarna. Men jag har besvärats av det här ett tag och nu går det inte längre. Jag kommer att komma tillbaka så fort jag bara kan, säger Almen.

På skadefronten är det i alla fall glädjande att unge backen Timothy Liljegren börjar närma sig en come back i A-laget. Han spelade tre juniormatcher förra veckan och tränar för fullt.

Men till torsdagens hemmamatch mot Luleå är det inte aktuellt att Timothy spelar.