Förlust men J20 jagar revansch idag
Publicerad: 2019-10-19
J20
J20 har tre raka hemmamatcher den här helgen. Man föll på fredagskvällen mot Örebro (1-3) sedan man tappat en 1-0-ledning. Men har chans till revansch redan idag då lagen möts igen kl 12 i Akademihallen.

– Jämfört med de senaste matcherna var det här ett klart fall framåt. Det var bra långa stunder, vihade mer energi och åkte mer skridskor, säger tränare Jonas Elofsson.
Rögle tog ledningen mitt i andra genom Edvin Hansson men Örebro kvitterade några minuter senare. Gästerna tog sen ledningen i början av tredje och Rögle jagade kvittering men fick istället ett tungt baklängesmål med knappa sju minuter kvar till 1-3 när man spelade med en man mindre.
– Ska vi vinna de här tighta matcherna så behöver vi bli lite hetare framför målen och eliminera de egna misstagen. Örebro väntade på oss och tog chansen när vi slappnade av. Jag tror och hoppas vi lärt oss och kan ta revansch idag, säger Jonas.
Backen Elias Dervall-Svensson (bilden) förtjänar ett extra omnämnande.
– Han var aktiv, flyttade pucken och satte stopp i spelet, riktigt bra backspel, säger Jonas.