Bästa insatsen i viktig match
Publicerad: 2019-02-14
J20
Rögle J20 svarade för säsongens kanske bästa kollektiva insats när det som mest behövdes. Trots en del kännbara återbud slog man serieledande Karlskrona med 1-0 hemma i Lindab Arena.

– Vi saknade en del spelare och kommer till matchen med ett väldigt ungt lag, inte minst på backsidan. Men vi gjorde det bra, helt klart en av våra bästa insatser sett över 60 minuter den här säsongen, säger en glad J20-tränare Jonas Elofsson efter den sköna trepoängaren.
Rögle kom till spel med sex backar varav tre är J18-spelare och en U16! Ändå levererade man en solid defensiv insats.
– Calle Clang var såklart bra i målet idag, riktigt bra. Men jag tycker vi gjorde en solid insats över hela banan. Vi spelade enkelt, flyttade pucken bra och gjorde det svårt för Karlskrona och eliminerade våra misstag så de fick inte så mycket chanser av oss, säger Jonas.

Det var alltså mållöst långt in i matchen, först sex minuter in på tredje perioden kom målet. Rögle fick ner pucken djupt i anfallszon, Kalle Påhlsson var först nere och vann pucken och passade bakåt till Gustav Arvidsson som högg direkt - hans sjunde mål i fortsättningsserien.
– Bra jobb av Kalle och Gustav är en riktig målskytt som är på rätt plats ofta. Ett riktigt snyggt hockeymål, tycker Jonas.
Det blev inte mer mål och Rögle klättrade till en fjärde plats i en haltande tabell.
Redan på lördag är det ny hemmamatch, mot Södertälje som är femma en poäng efter Rögle. Nedsläpp kl 16:00 i Lindab Arena.
– Vi var tvingade att vinna idag och det var skönt att se killarna spela så bra. Det här var en laginsats men Calle i målet förtjänar ett omnämnande, avslutar Jonas.