Islossning för J18
Publicerad: 2018-12-02
J18
Efter två mållösa matcher framåt i rad fick J18 ordning på målskyttet igen när Borås gästade Lindab Arena på söndagen. 7-0 blev segern för Röglejuniorerna till sist.

Hemmalaget startade matchen bra, högt tempo gjorde att Borås fick svårt att hänga med. Trots det hade bara Rögle en 1-0-ledning att luta sig emot efter första.
Direkt i andra så lossnade det i offensiven och Rögle gjorde både 2-0 och 3-0 i de första bytena i perioden. Innan andra pausvilan kom även 4-0 och i tredje gled Rögle ifrån till en 7-0-seger.

– Jag tycker det är starkt av killarna att studsa tillbaka efter de två senaste förlusterna. Jag vill ge en eloge till hela laget som gjorde det bra, säger tränare Magnus Rahm.
Målskyttet fördelades på sju olika spelare: Andreas Lundberg (bilden), Elias Svensson, Albin Blomberg, Elias Andersson, Kewin Engvall, Douglas Andersson och Oscar Johnsson.