Bra utveckling i U16 - trio i landslagstrupp
Publicerad: 2020-01-17
U16
Rögles U16 Elit missade att ta sig till topp 5-serien efter jul vilket var en missräkning. Laget har svalt besvikelsen, laddat om och har en intressant utvecklingskurva. På fredagen kom beskedet att tre av Röglespelarna är uttagna i Team 16-landslaget: Joel Kjellberg, Oliver Casselsten och Erik Pålsson.

– Riktigt roligt för de killarna, de är värda det. Det blir en riktigt härlig erfarenhet för dem och kul för föreningen, säger Linus Karlsson, tränare för U16.
Svenska Team 16 ska spela en fyrnationersturnering i Göteborg 3-9 februari och på fredagen togs landslagstruppen ut - med tre spelare från Rögle. Kjellberg och Casselsten är backar medan Pålsson är forward.

Röglelaget är inne i en väldigt matchintensiv period. Förutom att spela vidare i fortsättningsserien är man med i kvalspelet till USM.
– Det är en tuff men intensiv tid. Går vi vidare i kvalet så kommer det att innebära att vi spelar i snitt tre matcher i veckan. Vi har tränat på bra under sommaren och hösten och det ger resultat, vi orkar hela matcherna och viker aldrig ner oss, säger Linus.
Efter höstens seriespel satte man sig ner och tog fram nya mål. Bland annat skulle man vinna DM och ta medalj i Scandinavium cup. Båda målsättningarna infriades.
– Vi har vunnit åtta av nio matcher och det ser riktigt intressant ut. Vi är mycket nöjda med drivet och inställningen på träningarna vilket resulterar i en bra utveckling av killarna, säger Linus.
I kvalspelet till USM möter Rögle Hovås. Man vann första matchen borta med 7-4 och spelar returen hemma i Catena Arena i morgon lördag kl 14:30.