Ny stark avslutning gav segern
Publicerad: 2019-09-30
J20
J20 vann derbyreturen hemma mot Malmö efter att ha gjort en ny stark avslutning. Underläge 0-2 vändes till seger med till sist 4-3 (1-2, 0-0, 3-1).

– Det finns en riktigt bra karaktär i gruppen, vi tävlar hela tiden, ger inte upp utan vill vinna. Det gillar jag, jag tar definitivt med mig våra tredje perioder från helgens båda matcher, säger tränare Jonas Elofsson.
I lördagens derby i Malmö hämtade Rögle upp ett 1-4-underläge till 4-4 men blev ändå lottlöst efter att ha släppt in ett sent hemmamål.
Söndagens retur hemma i Catena Arena gjorde gästerna både 1-0 och 2-0 men Rögle kom tillbaka starkt och vände till 4-2 i tredje och kunde till sist vinna med 4-3.

– Vi var revanschsugna och ville göra en bättre match på söndagen. Men vi inledde inte som vi ville, i tredje lossnar det. Vi flyttar pucken snabbt, är noggranna och då är vijobbiga att möta, säger Jonas.
Norske talangen Calle Spaberg Olsen var framgångsrik med två mål och två assist, William Gustafsson och Oskar Hassel gjorde övriga hemmamål. Tillsammans med centern Linus Sjödin och backen Samuel Johannesson utgjorde man Rögles bästa femma.