Ville tillbaka mellan stolparna som en vinnare
Publicerad: 2018-11-15
Efter match
Han hade inte spelat match på nästan en hel månad – men på torsdagen var Rögles finske burväktare Ville Kolppanen tillbaka mellan stolparna och visade vägen i Rögles 4-1-seger i Örebro.

– Jag är glad nu, säger Ville Kolppanen efter den svettiga insatsen i Behrn Arena.
Ville har stått som backup till Justin Pogge de sju senaste matcherna och sett sin kollega visa klass. Men på torsdagskvällen var det Villes tur – han tog 31 av 32 skott och höll tätt när Örebro låg på hårt i tredje perioden när hemmalaget jagade kvittering.
Efteråt fick han en bamsekram av målvaktskollega Pogge när de tre poängen var säkrade.

– Det är det viktigaste, att vi tog tre poäng. Vi svarade för en stark laginsats och killarna gjorde ett bra jobb och hjälpte mig under hela matchen.
Även om det målmässigt var en jämn match där Rögle avgjorde matchen definitivt med två mål i tom bur i matchens sista minut så tyckte Ville att segern var rättvis:
– Bästa laget vann i kväll.

Centern Ted Brithén åkte på en tackling i huvudet i andra perioden och blev kvar liggandes på isen ett bra tag innan han tog sig till båset. Tacklaren Markus Weinstock fick matchstraff men Ted vilade resterande delen av andra perioden. Men var tillbaka i spel i tredje.
– Det känns bra nu. Och han (Markus) har varit och bett om ursäkt. Så allt är lugnt, säger Ted.