Första förlusten för J20
Publicerad: 2020-01-12
J20
J20 åkte på första förlusten i hemmamötet mot Skellefteå på söndagen. Gästerna vann med 5-2 i en match där Rögle hamnade på efterkälken direkt.

– I dag är jag inte alls nöjd med arbetsinsatsen. Vi kom inte upp i den energinivå vi brukar och Skellefteå vinner rättvist, även om vi hade poängchans mot slutet,säger en besviken J20-tränare Jonas Elofsson.
Efter två inledande segrar (efter straffar och övertid) kom årets första förlust på söndagen. Gästerna Skellefteå var betydligt hungrigare och alertare från start. Skellefteå hade 2-0 efter första, gjorde 3-0 tidigt i andra och gick upp till 4-0 i tredje. Två raka powerplay-mål av Edvin Hansson gjorde att Rögle mot slutet ändå kunde känna vittring på poäng. Man tog ut målvakten men då gjorde gästerna 5-2.
– Inget att säga om, vi kom inte upp i den standard vi behövde. Jag vill lyfta fram Melker Eriksson som var riktigt bra, han har spelat en del med A-laget på senare tid, och har tagit med sig det han lärt sig där. Kul att se, säger Jonas Elofsson.