Lyckad DM-helg i Ängelholm
Publicerad: 2019-02-10
DM-helgen
Satsningen med ett samlat DM-slutspel i Ängelholm blev lyckat. Det var mycket folk på plats som följde det spännande slutspelet. För arrangerande Rögle blev det extra lyckat med två DM-titlar och en semifinalplats för de yngsta (U13).

Skånes Ishockeyförbund valde den här säsongen att samla DM-slutspelet för tre åldersklasser, U13, U14 och U15 till en helg och på samma plats. Rögle fick uppdraget att arrangera finaldagarna som samlade 16 lag från nio olika klubbar.
Hemmaklubben Rögle fick bra utdelning med två DM-titlar.
Rögle U15 vann söndagens första final när man besegrade Malmö med 5-2.
U14 ville inte vara sämre utan tog hem sin åldersklass efter två spännande matcher på söndagen. Först slog man Lejonet med 2-1 i semifinalen och därefter blev det 5-4 i finalen över Lund.
– Vi är nöjda med helgen. Lite krampaktigt emellanåt på grund av nervositet men alla kämpade bra, säger U14-tränaren Fredrik Möller.

Yngsta laget, U13, fick ge sig i semifinalen tidigt på söndagsmorgonen där Malmö vann med 6-2. U13-finalen vanns av Helsingborg som slog Malmö med 5-2.
De tre finalerna spelades efter varandra i Lindab Arena. Det var gott om folk på plats som följde matcherna under hela helgen.
– Ett väldigt fint arrangemang som jag hoppas kan bli återkommande. Föräldrarna har ställt upp till 100 procent runt matcherna och på läktaren, säger Fredrik Möller.

Resultat från söndagens matcher:
U13, semifinaler: Malmö-Rögle 6-2, Tyringe-Helsingborg 2-3. Final: Helsingborg-Malmö 5-2.
U14, semifinaler: Rögle-Lejonet 2-1, Lund-Tyringe 2-1 (efter straffar). Final: Rögle-Lund 5-4.
U15, final: Rögle-Malmö 5-2.