Q & A för ditt besök i Catena Arena
Publicerad: 2021-10-04
Vad ska du tänka på som besökare när du besöker Catena Arena?

Catena Arena byggs om. Är allt klart?

– Nej. Catena Arena är fortsatt under ombyggnad och kommer var det under hela grundserien. Det innebär att arenautrymmet till viss del fortfarande är en byggarbetsplats, och det återstår fortfarande en hel del arbete i korridorer och på öppna ytor. Man ska alltså inte förvänta sig att allt kommer vara helt klart vid första besöket tillbaka.

Men vad kan jag förvänta mig när jag kommer innanför entrédörrarna?

– Vi har rivit vår gamla bar vid den ena gaveln och ersatt den med en ny sportbar. Den kommer vara öppen redan till matchen mot Malmö, men inte med fullt utbud. Eftersom köket inte är klart ännu har vi valt att ställa in en food truck som kommer ha en enklare matchmeny.

– Våra kiosker kommer ha öppet som vanligt, de är ombyggda för att minska köbildning och trängsel i våra gångar.

– Shopen är nedmonterad från sin gamla position och finns istället på en yta innan trappan upp till ståplats på den södra sidan.

Kan jag betala med kontanter i arenan?

– Nej, sedan förra säsongen är Catena Arena helt kontantfri. Detsamma gäller för parkeringsavgiften där du betalar med Swish.

– Som besökare kan du köpa ett parkeringskort för vår grusparkering. Kortet gäller för hela säsongen och kostar 500:-. Du kan köpa kortet i vår infodisk precis innanför Catena Arenas huvudentré. Observera att kortet gäller i mån av plats.

När kan jag komma till arenan?

– Ni som har matchbiljett kan komma till Catena Arena 90 minuter innan nedsläpp. För dig som reserverat plats i arenarestaurangen öppnar arenan två timmar innan nedsläpp. Sportbaren öppnar 90 minuter innan nedsläpp.

Hur kommer jag till Catena Arena och hur ser det ut med parkering?

– Eftersom området runt arenan fortfarande är en byggplats och som ett led i att akademihall 2 blivit klar är parkeringsytorna för tillfället begränsade. Rögle har samarbete med Skånetrafiken som gör att du åker gratis med ditt SÄSONGSKORT till och från arenan. Annars rekommenderar vi den fina cykelsträckan som går hela vägen från centrum till arenans cykelparkering. Observera att restriktioner kopplade till pandemin kan påverka. Se aktuell information om bussar här.

Jag har säsongskort – kan jag då gå på CHL-matchen mot SønderjyskE den 13 oktober?

– Ja, den matchen ingår i ditt säsongskort.

Jag vill gå på match med mitt barn – vad är det för biljetter som gäller då

– På ståplats har vi ungdomsbiljetter från 7 till 18 år. Barn mellan 0 till 6 år kan gå i målsmans sällskap, däremot måste det föranmälas till [email protected]

– På sittplats kan barn mellan 0 till 3 år dela plats med vuxet sällskap.

Ni har tagit ner tröjorna som hissats i taket?

– Ja, det stämmer. Vi var tvungna att göra det för byggets skull. Vi kommer hissa upp dem i taket vid en ceremoni senare under säsongen. Vi får be om att återkomma med ett datum.

Hur var nu öppettiderna igen?

– Arenan: 90 minuter innan nedsläpp – Arenarestaurangen: Två timmar innan nedsläpp – MidemBaren: 60 minuter innan nedsläpp – Sportbaren: 90 minuter innan nedsläpp

Glöm inte att tvätta händerna ofta, nys och hosta i armvecket och stanna hemma om du känner dig sjuk.

Varmt välkommen till Catena Arena, gamla som nya besökare.

{!B}

{!A}