Förlust för J18
Publicerad: 2019-01-28
J18
Rögles J18 blev för första gången i vårens seriespel nollat och utan poäng när Borås gästade Lindab Arena. Rögle sköt 44 skott på mål men föll med 0-3 (0-1, 0-1, 0-1) där sista målet var i tom bur.

– Den här matchen är första gången som jag tycker att vi har något riktigt tryck i spelet, säger tränare Magnus Rahm.
Det var ett riktigt ungt Röglelag som Rahm mönstrade till den här matchen. Trots det så fick man alltså iväg 44 skott mot motståndarmålet.
– Vi saknade en hel del spelare men de som var med gjorde det bra.
Gästerna gjorde ett mål i vardera period och vann alltså med 3-0. Trots förlusten så behåller Rögle serieledningen, en poäng före Borås.
– Vi tar ledigt måndag för att samla kraft och att spelarna hinner friskna till. Sex matcher återstår och det blir en intressant andra halva, säger Magnus.