Stort intresse för Hemvändarmatchen
Publicerad: 2017-12-22
Nästa match
Mer än 3 500 har redan bestämt sig för att avsluta julhelgen med SHL-hockey i Lindab Arena på annandag jul. Vi möter Linköping i årets Hemvändarmatch – en match där din närvaro är viktig för vår framtid.

Annandag jul har blivit en bra dag för att se hockey live. Många vill avsluta julfirandet med en spännande hockeymatch i goda vänner och familjens sällskap.
I år är det vår tur att ha en hemmamatch i Lindab Arena den 26 december – årets Hemvändarmatch är mot Linköping.

Vi rustar för en härlig hockeyfest. Över 3 500 biljetter var sålda till matchen vid lunchtid på fredagen till Hemvändarmatchen.
– Det är kul att intresset för oss är så stort och att så många redan bestämt sig för att gå på hockey annandag jul. Jag vill påminna folk om att köpa biljett i tid, vi vet av tradition att det säljs bra under helgen, säger Erik Brunnström, biljettansvarig i Rögle BK.

Hemvändarmatchen är även startskottet för vårt miljöprojekt, en grön & vit hållbarhet, tillsammans med samarbetspartnern NSR AB.
Ett antal företag och privatpersoner har gått in som stödpartners i det här projektet och satsar till den här matchen 1, 2 eller 5 kronor per åskådare. Pengarna går till RögleAkademin och vårt hållbarhetsarbete som vi kommer att starta i föreningen.
– Vi tror att vi som idrottsförening tillsammans med partners kan påverka kanske den viktigaste frågan för kommande generationer, nämligen vår miljö. I RögleAkademin finns det närmare 500 ungdomar från nästa generation som är hos oss flera gånger i veckan. Tillsammans kan vi erbjuda mer än att utbilda hockeyspelare, vi kan utbilda hållbarhetsambassadörer, säger Joel Sandborg, kommersiellt ansvarig i Rögle BK.

Förutom att vi vill ha ett bra stöd på hemmamatchen annandag jul så innebär alltså varje åskådare en insats för vår framtida miljö.
– Det finns ett stort intresse bland företag och privatpersoner att engagera sig i miljöfrågan, vilket är glädjande. Vi vill att våra ungdomar skall få med sig kunskap om miljöpåverkan och hur man kan leva hållbart på samma sätt som de får med sig kunskap om hur man spelar ishockey, fortsätter Joel Sandborg.
Läs mer om vårt miljöprojekt här.

Matchen den 26 december börjar kl 15:15 och portarna öppnar en och en halv timme innan nedsläpp.
De 100 första som köper en valfri dryck i Rix FM-baren får en gratis nachostallrik.
Efter matchen blir det autografskrivning med alla spelarna utanför Rögleshopen.

Du köper din biljett via den här länken på nätet eller hos någon av våra återförsäljare: förbutikerna hos ICA MAXI i Ängelholm, Berga eller Råå samt Direkten Bogrens i Höganäs.