Hedberg inspirerad inför kvällens match
Publicerad: 2018-01-02
Inför match
Hockeyåret 2018 startar med en högintressant uppgift för Rögle. Tabelltvåan Djurgården gästar Lindab Arena i kväll.

– Det känns riktigt inspirerande. Det känns som vi är på gång och stärkta efter segern i lördags och det ska bli kul att mäta sig med Djurgården, säger anfallaren Edwin Hedberg efter dagens matchvärmning.
Segern över HV71 hemma i lördags var ett skönt kvitto för Röglespelarna vars självförtroende fick en härlig kick i rätt riktning.

Edwin Hedberg har svarat för fem poäg på de sex senaste matcherna och har en trevlig vana att spela bra mot just Djurgården.
– Ja, jag har en känsla att matchbilden brukar passa mig när vi möter Djurgården. Just nu känns benen riktigt bra också. Med Ted Brithén borta från laguppställningen kommer Edwin att få en ny center i kvällens match. På träningarna har Stephen Perfetto spelat på Teds plats.
– Det är inga problem, Stephen är en bra spelare.

Årets första match i Lindab Arena börjar kl 19:00.
– Kul spela hemma, fansen har varit grymma och betyder mycket för oss, säger Edwin.
Biljett köper du enklast genom att klicka på den här länken eller hos våra återförsäljare som är förbutikerna hos ICA Maxi i Ängelholm, Berga och Råå samt Direkten Bogrens i Höganäs.