Rögle föll i förlängning
Publicerad: 2020-10-17
Match
Rögle fick nöja sig med en poäng i bortamötet mot Leksand. Hemmalaget avgjorde på en spelvändning med 50 sekunder kvar av förlängningen.

Det var 1-1 efter första perioden. Rögle inledde vassast och hade ett par riktigt bra chanser, bland annat sköt Ben Smith i stolpens utsida. Men det var hemmalaget som tog ledningen halvvägs in i första. Med en minut kvar kvitterade Rögle. Lucas Ekeståhl-Jonsson svarade för ett klassavslut när han dunkade in pucken i nättaket, fint framspelad av Olli Palola.
Andra perioden var spelmässigt inte alls som Rögle önskat sig. Man hamnade ofta på hälarna i försvarszon och fick inte alls den fart och flyt i spelet som man ville ha. Ändå tog man ledningen mitt i perioden då Ben Smith hittade Olli Palola som avslutade distinkt - hans första mål i Rögle. Men Rögle fick inte ta ledningen med sig in i pausvilan, 35 sekunder innan periodslut kvitterade hemmalaget.

Tredje perioden slutade mållös och matchen gick till förlängning, säsongens första för Rögle. Rögle hade ett jätteläge att avgöra i förlängningen då man spelade powerplay och bombaderade hemmalagets målvakt - men förgäves. Istället blev hemmalaget fulltaligt, vände spelet och avgjorde.
Rögle åker nu hem till Skåne och laddar för nästa match som är hemma i Catena Arena på torsdag mot Frölunda.