Uddamålsförlust för J20
Publicerad: 2018-09-15
J20
Fyra dagar efter premiärsegern över Frölunda var det dags för J20 att ta emot samma Frölunda igen i Lindab Arena. På lördagen fick Frölunda revansch och vann en jämn och spännande match med 3-2.

– Precis som senast är det en match mellan två lag som vill spela med hög fart och intensitet, säger tränare Jonas Elofsson.
Det bjöds på en spännande eftermiddag i Lindab Arena den här lördagen. Det var 1-1 efter första perioden där lagen bytte chanser. Frölunda tog ledningen på straff men Karl Pålsson kvitterade.

I andra perioden drar Rögle på sig en del utvisningar och fick jobba hårt i box play - och man gjorde det bra. Benjamin Magnusson gav Rögle ledningen med 2-1 efter drygt fyra minuter i andra. Frölunda tryckte på rejält men Isak Ragnevad svarade för en rad fina räddningar i hemmamålet.
Till sist fick han kapitulera när gästerna efter en snabb spelvändning kvitterade.
I tredje perioden var det två lag som gick för ett segermål, en hel del chanser skapades men det var gästerna som fick in 3-2-pucken med drygt sex minuter kvar.
Rögle tog ut målvakten i slutskedet men fick inte in någon kvittering och första förlusten var ett faktum.
– Vi förlorade kampen framför mål. Men det är bara att skaka av sig det och ladda om, vi har ny match på söndag, säger tränare Jonas Elofsson.
Det är hemmamatch igen för Röglejuniorerna som 11:30 tar emot HV71 i Lindab Arena.