Andra raka segern för J20
Publicerad: 2020-09-19
J20
J20 har fått en bra start på seriespelet. På fredagskvällen tog man andra raka segern när man besegrade Örebro med 2-1 (1-0, 0-0, 1-1) i en tät och spännande match.

Hemmalaget rivstartade, redan i det första bytet kom man ut och satte nivån på matchen där Hannes Asp efter 17 sekunder kunde ge Rögle ledningen genom ett fint anfall.
Några minuter senare skadades en hemmaspelare så illa att matchen pausades i en dryg timme medan spelaren behandlades, först på isen, och därefter transporterades till sjukhus för vidare behandling. Spelaren, Elias Andersson, mår efter omständigheterna bra.
– Självklart så påverkades spelarna men de beslutade att vi skulle fortsätta spela. I kväll går alla våra tankar till Elias Andersson och hans familj, vi hoppas på en snabb rehabilitering och att vi snart får se hans leende i Catena igen, säger tränare Charlie Thermaenius.
När matchen återupptogs igen så var det många spelare som var mycket tagna av det inträffade.
– Klart de var påverkade men ju längre matchen fortskred, ju noggrannare blev vi med de egna detaljerna.
1-0-ledningen från 17 sekunder stod sig en bra bit in i tredje perioden då Casper Lindahl utökade till 2-0 för Rögle. Gästande Örebro inledde en intensiv forcering och med dryga minuten kvar fick storspelande Erik Forss i hemmamålet kapitulera till sist. Men det var enda gången en puck passerade Röglemålvakten, Erik stoppade 36 av 37 skott och Rögle kunde vinna med 2-1.
– En mycket stark insats av gruppen där vi visade vilken härlig grupp av unga individer som vi som ledare har förmånen att få jobba med varje dag, säger Charlie.
Redan i eftermiddag är laget i elden igen, då möter man HV71 hemma i Akademihallen kl 14:30.