Fjärde raka bortasegern - J20 nära slutspel
Publicerad: 2018-03-10
J20
J20 trivs på bortais. På lördagen tog man fjärde raka bortasegern genom att besegra Mora med klara 5-1 och ta ett jättekliv mot JSM-slutspel.

– Ja, vi har rätt bra marginal men inget är helt klart. Vi har tre poäng och 19 mål tillgodo på Malmö inför sista omgången, säger tränare Gunnar Persson.
Det återstår en match, för Rögles del borta mot Leksand i morgon söndag.
Rögle har inför matchen en plats i JSM-slutspelet - enda hotet är Malmö som behöver ta in tre poäng och 19 mål för att passera. Omöjligt?
– Nja, inget är väl egentligen omöjligt. Men vi har ett bra utgångsläge.

Röglejuniorerna svarade för en ny stark insats på bortais när Mora besegrades på lördagen. Johan Zarwel gav Rögle ledningen i första och i andra drog manifrån till 3-0 efter mål av Melvin Karlsson och Hugo Klippfors.
När Eric Henriksson (bilden) gjorde 4-0 två minuter in i tredje så var det avgjort. Hemmalaget reducerade men Balint Horvath satte 5-1 i tom bur.
– Vi gör en bra bortamatch, spelar rakt och enkelt och ligger på rätt sida hela tiden, säger Gunnar Persson.
– Många var bra men extra plus till Eric Henriksson, Samuel Jonsson på backsidan samt Isak Ragnevads målvaktsspel.
Matchen mot Leksand börjar 11:00 på söndagen.