Efterlängtad seger hemma i Catena Arena
Publicerad: 2019-12-05
Efter match
Rögle tog en efterlängtad trepoängare när man slog Brynäs hemma i Catena Arena med 4-2 på torsdagskvällen.

Det var sista matchen innan landslagsuppehållet och i ett skadedrabbat Rögle var i alla fall forwarden Dominik Bokk tillbaka i spel.
Rögle hade mycket puck i anfallszon men första perioden såg ut att sluta mållös. Men med 31 sekunder kvar kunde Anton Bengtsson lyfta in 1-0 för Rögle från nära håll, snyggt framspelad av Nils Höglander och Taylor Matson.
Andra perioden var inte många minuter gammal när Kevin Wennström gjorde 2-0 men gästerna reducerade i powerplay några minuter senare.

Kodie Curran ökade på till 3-1 med ett snärtigt skott upp i första krysset med fem minuter kvar av andra. Tredje perioden var inte mer än två minuter gammal när Daniel Zaar med sitt tionde mål för säsongen gjorde 4-1. Brynäs reducerade knappt fyra minuter senare och det blev nerv i matchen igen.
Brynäs tog ut målvakten med knappt två minuter kvar och satsade allt för att komma ikapp. Roman Will svarade för en mäktig räddning och Rögle kunde hålla tätt och ta en skön trepoängare.

För Rögles del väntar nu uppehåll till den 17 december då man möter Oskarshamn borta, sista matchen hemma innan jul blir mot Växjö torsdagen den 19 december.