Försäsongsprogrammet klart
Publicerad: 2019-05-10
Försäsongen 2019
Rögles försäsongsprogram är klart. Laget går på is måndag 5 augusti i Catena Arena och ska sen spela åtta träningsmatcher varav tre stycken på hemmaisen i Catena Arena. Men för tredje året i rad drar man igång matchandet med turneringen i Köln 15-18 augusti.

– Jag tycker vi fått ihop en bra mix av motstånd under försäsongen. Vi inleder med internationella matcher och därefter har vi bland annat fyra träningsmatcher mot SHL-lag, säger Rögles sportchef Chris Abbott.
Rögle vann försäsongsturneringen i Köln förra året och åker ner även i år för att försvara sin titel. I år blir det tre matcher mot tre olika utländska lag: Graz 99ers från Österrike, Langnau från Schweiz och så värdklubben Köln.
Väl hemma väntar fem matcher till innan seriepremiären hemma mot HV71 lördag den 14 september kl 18:00.
Tre av dessa spelas hemma i Catena Arena då Linköping, Växjö och nykomlingen Oskarshamn gästar. Har du Säsongskort så ingår som vanligt försäsongsmatcherna i Catena Arena.

Här är försäsongsprogrammet (obs preliminärt, kan förändras):
15-18 augusti turnering i Köln:
Torsdag 15 augusti, kl 15: Graz 99ers-Rögle.
Fredag 16 augusti, kl 19: Langnau-Rögle.
Söndag 18 augusti, kl 16:30: Köln-Rögle.
Torsdag 22 augusti, kl 19: Rögle-Linköping (i Catena Arena).
Torsdag 29 augusti, kl 19: Rögle-Växjö (i Catena Arena).
Onsdag 4 september, kl 18:30: Kristianstad-Rögle.
Fredag 6 september, kl 19: Rögle-Oskarshamn (i Catena Arena).
Tisdag 10 september, kl 19: Växjö-Rögle.