Rögle tog tung trepoängare i Örebro
Publicerad: 2018-11-15
Efter match
Rögle tog en tung trepoängare borta mot Örebro på torsdagskvällen. Man vann en dramatisk match med 4-1 efter två mål i tom bur sista minuten.

Efter sju matcher som backup fick Ville Kolppanen chansen att spela från start i matchen i Örebro.
Och han fick jobba direkt, hemmalaget tog tag i taktpinnen och testade den finske målvakten med flera skott och luriga styrningar. Men Ville höll tätt.
Enda målet i perioden gjorde istället Rögle. Och det var en riktig delikatess signerat backstjärnan Kodie Curran. Curran kom från utvisningsbåset och rundade en hemmaback men hakades upp i skottögonblicket och fick straff.
Kodie var iskall som straffläggare när han la pucken mellan benen på hemmamålvakten Stefan Steen.
Det var 16-5 i skott till hemmalaget men 1-0 i mål för gästande Rögle.

Rögle tog hand om taktpinnen direkt i andra, vann mycket tekningar och låg på hårt i anfallszon men fick ingen utdelning.
Knappt elva minuter var spelade när Rögles viktige Ted Brithén sänktes i egen zon med en tackling mot huvudet. Marcus Weinstock fick matchstraff och Rögle kunde utöka till 2-0 genom Taylor Matson i det fem minuter långa numerära överläget.
Tyvärr så slarvade Rögle i slutet av powerplay och hemmalaget fick en gratischans och reducerade till 1-2.

Rögle kämpade och slet för att försvara sin ledning i tredje perioden. Med knappt två minuter kvar tog Örebro ut målvakten. Rögle täckte skott och stängde passningsvägar och med 45 sekunder kvar satte Linus Sandin 3-1 i tom bur efter fint förarbete av Erik Andersson.
Och med två sekunder kvar gjorde Kodie Curran 4-1, åter i tom bur.
En tung trepoängare för Rögle som nu vänder hem till Skåne och hemmamatch mot Mora på lördag eftermiddag kl 14:45.