J20 föll med flaggan i topp
Publicerad: 2018-01-13
J20
J20 svarade för en riktigt bra match hemma mot serieledande Frölunda. Först i matchens slutskede kunde gästerna avgöra och vinna den jämna tillställningen med 3-1.

– Det känns surt. Vi gör en riktigt bra match, säger Rögletränaren Gunnar Persson.
Rögle tog ledningen mitt i första perioden genom Erik Kurtz Bengtsson. Gästerna kvitterade efter knappt 17 minuters spel.
Andra perioden slutade mållös i en tempostark tillställning.

Med tio minuter kvar gjorde Frölunda 2-1 och i jakten på en kvittering i slutminuterna kunde Frölunda istället avgöra med ett 3-1-mål.
– Vi fick beröm av Frölundas tränare för tempot i matchen. Tyvärr så satte vi inte våra chanser, säger Gunnar Persson.

Det var många som var bra i Rögle, Gunnar Persson vill dock lyfta fram ett gäng lite extra mycket: Jakob Bondesson, Casper Andersson, Emil Claesson, Kevin Wennström, Melvin Karlsson, Balint Horvath, Niklas Würschl, Eric Henriksson och Johan Zarwel.
J20:s nästa match är hemma mot Modo på lördag kl 16:00 i Lindab Arena.