Rögles fina svit tog slut mot HV
Publicerad: 2019-01-12
Efter match
HV71 är fortsatt ingen favoritmotståndare den här säsongen för Rögle. Ett välorganiserat HV71 vann lördagens match i Lindab Arena med 3-1 (sista målet i tom bur) och spräckte Rögles segersvit.

Det var två av seriens mest formstarka lag som drabbade samman i Lindab Arena på lördagseftermiddagen. Rögle kom till match med fyra raka segrar och gästerna HV hade bara en förlust efter ordinarie tid på elva matcher.
För andra gången gången den här veckan så var Rögles hemmaborg välfylld, inte riktigt lapp på luckan som i torsdags men drygt 4 900 åskådare är ändå en imponerande siffra i mitten av januari.

Rögle började bäst och låg på hårt i gästernas försvarszon de första 5-6 minuterna men efterhand jämnades spelet ut och HV tog över mot slutet av perioden som slutade mållös.
I början av andra tog Rögle ledningen, fyndet från Västervik Trevor Mingoia, var på rätt plats och tryckte in en retur efter drygt en minut av andra. Hans sjätte mål på sju matcher.
HV kvitterade ett par minuter senare när man fick chansen att spela powerplay för första gången i matchen.

Det var 1-1 inför tredje och Rögle skapade en del i sitt första powerplay i matchen i tredje men kunde inte passera Felix Sandström. Istället var det HV som med drygt åtta minuter kvar tog ledningen med 2-1. Ett slumpmål där en reur från Ville Kolppanen studsade upp i bröstet på Isac Brännström och in i hemmakassen.
Hemmaspelarna gav det en chans men det var tufft att ta fram något riktigt vasst mot ett välorganiserat och strukterat motståndarförsvar.
I slutminuterna tog Rögle ut målvakten och pressade men istället gjorde HV 3-1 i tom bur med 34 sekunder kvar.