Kolppanen storspelade i debuten
Publicerad: 2017-12-28
Efter match
Debuten i SHL höll på att sluta med stor succé - Ville Kolppanen svarade för en imponerande insats i sin första tävlingsmatch för Rögle. Och även om det bara blev en poäng så var Ville glad över att vara tillbaka - och en laginsats som lovar mer.

– Självklart är jag glad att vara tillbaka och få tävla. Det var kul. Sen gjorde vi en riktigt bra insats i 51 minuter och de bra sakerna ska vi ta med oss, säger Ville efter 3-4-förlusten i Skellefteå Kraft Arena.

Kolppanen har fått vänta länge på sin tävlingsdebut för Rögle. Dagarna före SHL-premiären blev han skadad och har fått vänta i tre och en halv månad på sin SHL-debut.
Någon större ringrostighet syntes dock inte. Han höll nollan i över 50 minuter i bortamötet mot Skellefteå, spelade lugnt och stabilt och såg sina lagkamrater gå fram till en till synes betryggande 3-0-ledning med nio minuter kvar av ordinarie tid.
– Vi gjorde en riktigt bra bortamatch. Vi spelade lugnt och uppoffrande, säger han.

Inte ens i mellanperioden då Skellefteå låg på rejält och hade en rad power play (även två 5 mot 3) gick någon puck förbi Röglemålvakten.
– Mina lagkamrater spelade fantastiskt bra, de offrade sig och hjälpte mig verkligen, säger han.

Först med nio minuter kvar reducerade Skellefteå. Och det blev två hemmamål till och 3-3 vid ordinarie tid och till sist slutade med en Röglepoäng efter Oscar Möllers mål på övertid.
– Det är tufft att förlora så här. Men vi ska ta med oss de bra sakerna och få ihop 60 bra minuter nästa gång, avslutar han.