Spelprogrammet för 20/21 klart – vi inleder hemma
Publicerad: 2020-03-31
SHL 20/21
Precis som förra säsongen blir det hemmapremiär i Catena Arena när Rögle inleder sin sjätte raka SHL-säsong till hösten. Lördagen den 19 september kl 18:00 är det premiär hemma mot Linköpings HC. Även andra matchen är hemma, torsdagen den 24 september är det första hemmaderbyt.

Säsongen 2019/2020 är lagd till handlingarna med en avslutning som ingen önskade. Inställt slutspel och ingen svensk mästare korad. Nu blickar vi framåt mot kommande säsong, spelschemat för SHL säsongen 2020/21 är nu officiellt.
Vi startar lördagen den 19 september med en full SHL-omgång där vi inleder hemma. Den 52:a och sista omgången spelas torsdagen den 11 mars 2021. För vår del handlar det då att vi avslutar hemma mot Leksand.
Redan i andra omgången är det som sagt dags för säsongens första hemmaderby. Det andra derbyt på hemmais spelas tisdagen den 2 februari.
Det är som vanligt hockey i mellandagarna, kommande säsong har vi endast en hemmamatch i dagarna mellan jul och nyår, mot Frölunda den 28 december. Däremot rivstartar vi nya året 2021 med hemmamatch redan den 2 januari mot Örebro.

Säsongskorten för 2020/21 kommer att släppas måndagen den 4 maj. Mer info kommer senare.

Här är vårt spelschema i SHL:s grundserie 20/21
Vill du se hela SHL:s spelschema för 20/21 så hittar Du det här

Observera att spelschemat är med reservation för eventuella ändringar.