Röglekvintett uttagna i landslaget
Publicerad: 2020-01-29
Nyhet
Forwardstrion Daniel Zaar, Leon Bristedt och Dennis Everberg är uttagna i Tre Kronor som spelar Beijer Hockey Games i Stockholm nästa veckoslut. Totalt är fem spelare iväg på landslagsuppdrag nästa vecka då Erlend Lesund ska representera Norge och målvakten Roman Will Tjeckien.

Tre Kronors förbundskapten Johan Garpenlöv presenterade idag sin trupp till nästa veckas turnering på hemmais. I truppen fanns tre spelare från Rögle BK: Dennis Everberg, Leon Bristedt och Daniel Zaar.
– Riktigt kul, såklart en ära att få representera landslaget och extra kul att det är på hemmaplan, säger Daniel till programmet Grönt & vitt.
Daniel har varit uttagen i samtliga tre landslagsturneringar den här säsongen, det är andra gången för Bristedt och första för Everberg.
I turneringen i Stockholm kommer de att ställas mot lagkamraten Roman Will som är uttagen i det tjeckiska landslaget till turneringen. Målvakten har varit med i samtliga tre turneringar under säsongen.

Erlend Lesund, som ligger tvåa i SHL:s tacklingsliga med 78 tacklingar, finns med i Norges landslagstrupp som ska åka till Klagenfurt i Österrike för att spela en fyrnationersturnering där även Danmark, Österrike och Frankrike.
Rögle gratulerar alla uttagna!
Se intervjuer och kommentarer med några av de uttagna på Grönt & vitt som släpps senare i eftermiddag.