Hoppet lever för J18 efter ny seger
Publicerad: 2019-11-17
J18
Rögle J18 tog en ny viktig trepoängare i "måste-matchen" borta mot tabelljumbon Mariestad. Matchen slutade 4-1 och därmed har Rögle tagit sex viktiga poäng i veckan och är med i jakten på en topp 5-plats som innebär allsvenskt spel efter nyår.

Söndagens bortamatch mot Mariestad var en ny match för J18 som bara skulle vinnas om hoppet om att få spela i allsvenskan skulle leva vidare.
Och visst blev det seger men det blev en onödigt jämn och spännande historia. Rögle var det bättre laget men fick inte den offensiva utdelning man hoppats på. Man vann till sist med 4-1 men var i 0-1-underläge efter halva matchen och gjorde de två sista målen i matchens slutminut.
– Ja, grabbarna gör det lite väl spännande. Det är inte lätt att åka upp och möta ett lag där man måste/ska vinna. Killarna gör det väldigt bra som vänder och vinner, säger tränare Mathias Tjärnqvist.
Backen Andreas Torkelsson (bilden) blev tvåmålsskytt när han gjorde Rögles två första mål i matchen. De båda andra målen gjordes av Alexander Gunnarsson och Alexander Bengtsson.

Tidigare i veckan slog Rögle Tingsryd med klara 8-2. Laget ligger åtta i tabellen och har fem poäng upp till HV71 som ligger på femte plats och på rätt sida strecket. Sex omgångar återstår.