Spelsugen Zaar redo för match igen
Publicerad: 2018-09-24
A-lag
I förra veckan låg han hemma i sjuksängen och såg lagkamraterna förlora på Hovet och i Lindab Arena. På måndagen var anfallaren Daniel Zaar tillbaka i träning och ser fram emot torsdagens hemmamatch mot Frölunda.

– Ja, det är inte så kul att missa matcherna och bara kunna se kompisarna på tv. Jag är riktigt sugen att spela och tycker det ska bli grymt roligt att spela hemma på torsdag, stämningen i Lindab Arena är grym, säger anfallaren efter måndagens träning.

Daniel var med i premiären i Skellefteå men blev sen sjuk veckan därpå och kunde inte spela mot varken Djurgården eller Brynäs.
– Nu är jag på bättringsvägen och är redo. Vi har inte fått den start vi velat. Tyckte det kändes helt ok i Skellefteå, sen är det svårt för mig att säga hur känslan var i de båda övriga matcherna. Tycker vi drabbas av en olycklig utvisning i ett kritiskt läge på Hovet och i lördags kom vi inte upp till den nivå vi kan och ska vara på, säger han.

Den speedige anfallaren tycker det är viktigt att ta lärdom men också blicka framåt:
– Man får deppa en dag men sen måste du slänga undan senaste matchen och sikta fram, det är det enda du kan förändra. Förluster tar energi medan vinster lyfter dig.
– Vi kan bättre än vad vi visat hittills. Jag tror vi behöver ta ledningen och få lite energi, få ner axlarna och spela ut. Jag hoppas på en bra start mot Frölunda, säger han.

I lördags klev två backar av isen under match, Jonas Ahnelöv och Daniel Bertov. Fysioterapeut Christopher Alvengrip har koll på läget:
– Ahnelöv är tillbaka i spel på torsdag medan Bertov får vi ta dag för dag.
Sen tidigare saknas ytterligare en back, Alen Bibic och han är borta ett tag till.
På måndagens träning var tre lovande J20-backar med: Isac Johnsson, Jakob Bondesson och Samuel Johannesson.