Sommarcamperna populära - fåtal platser kvar
Publicerad: 2019-05-14
Sommarcamp 2019
RögleAkademins sommarcamper 2019 är populära. Av de sex camperna som arrangeras under tre veckor i slutet av juli och början av augusti är två redan fulltecknade och det är mindre än 25 platser kvar totalt i de fyra övriga.

– Det är roligt att våra camper är så populära fortfarande, det är många återkommande deltagare och det visar att vi har ett bra koncept. Är det några som funderar på att gå på en av våra camper i sommar så är det hög tid att anmäla sig nu, säger RögleAkademins Arne Nilsson som är administrativt ansvarig för campverksamheten.
RögleAkademins sommarcamper 2019 arrangeras vecka 30, 31 och 32 och precis som tidigare är varje camp tre dagar lång där deltagarna varje dag har tre ispass och två fyspass. Camp 2 (24-26 juli) och camp 6 (8-10 augusti) är fulltecknade.
Ansvarig för innehållet i Rögles Sommarcamp 2019 är förre elitspelaren Patric Kjellberg som har en lång och framgångsrik karriär som hockeyspelare i SHL, NHL och landslaget bakom sig och är i dag en av landets främsta skridskotekniktränare och ispassen leds av Rögles heltidsanställda tränare.
Sommarcamperna är öppna för ungdomar födda 2004-10.

Campen har endast dagelever, vilket innebär att du bor enligt eget alternativ men tränar hockey hela dagen, sön–tisdag, 08:00-17:00 eller onsdag-fredag samma tider. Det kommer att vara tre grupper per camp med max 25 elever i varje. Gruppindelning sker efter antal anmälda i respektive ålder.
Det blir tre ispass och två fyspass per dag. På ispassen fokuserar vi på skridsko- och klubbteknik samt smålagspel, fysträningen bedrivs i samarbete med Crossfit Ängelholm.
Målvaktstränare är med på förmiddagens ispass samt så har de tre egna träningspass.
Priset för campen är 2 300 kr och då får du nio ispass, egen träningströja, fika både för- och eftermiddag samt lunch varje dag. Vill man delta på två camper kostar detta 4 400 kr.
Du anmäler dig till våra camper genom att klicka på den här länken.
Vill du läsa mer om vår campverksamhet, klicka på den här länken