Viktig bortaseger för J18
Publicerad: 2017-10-23
J18
J18 tog en imponerande och viktig seger borta mot toppkollegan HV71. Man vann med 3-2 och ligger på fjärde plats i seren när man spelat hälften av omgångarna.

– Det var en skön seger men en dålig hockeymatch från båda håll tycker jag. Tempot var lågt och passningsspelet rätt slarvigt, vet inte om anspänningen var för hög eftersom det var en rätt viktig match, säger tränare Fredrik Liljewall.

Det var Rögle som hade ledningen i hela matchen. 1-0 efter första genom Samuel Johannesson blev 2-0 efter två perioder sedan Gustav Arvidsson nätat för Rögle, hans sjunde i serien.
I tredje ökade Edvin Hansson på till 3-0 men det blev ett dramatiskt slutskede när hemmalaget gjorde två snabba reduceringsmål med fyra minuter kvar.
Rögle lyckades hålla undan och ta tre poäng och gick därmed förbi HV i tabellen.

– Sista tio minuterna så visade vi härlig inställning och krigade för att hålla undan. Det var kul att se, säger Fredrik.
Tränare Liljewall vill lyfta fram målvakten Calle Clang, Samuel Johannesson på backen och Simon Erlandsson (bilden) som slet hela matchen.
– Halva serien är spelad och vi är med där uppe där vi vill vara. Nu ska vi skruva på vissa saker inför andra halvan, säger Fredrik Liljewall.