Schira: "Vi är spelsugna efter uppehållet"
Publicerad: 2018-11-13
Inför match
Uppehållet kom när Rögle var som hetast. Men lagkapten Craig Schira tror inte att tio dagar utan match skadar lagets chanser i kvällens omstart hemma mot Färjestad.

– Nej, det tror jag inte. Det är lika för alla lag. Klart man vill spela direkt när man vinner. Men vi behövde ett break också, säger Rögles försvarsbjässe efter tisdagens matchvärmning inför kvällens hemmamatch.
Han fortsätter:
– Vi har varit smarta under uppehållet. Först lite vila och därefter har vi lagt ner väldigt hårt jobb och så lite vila igen. Kroppen känns bra och jag känner att det är ett spelsuget gäng inne i omklädningsrummet.

Efter förlusten i Karlstad den 25 oktober vann Rögle fyra raka matcher och lämnade tabellens bottenskikt inför uppehållet.
Kvällens omstart är mot just Färjestad som är senaste lag att besegra Rögle.
– Vi gjorde ingen bra match där uppe. Vi tog oss samman efter den bleka insatsen och har hittat rätt. Nu spelar vi som det lag vi vill vara. Vi ska fortsätta på den inslagna vägen, säger Craig som tillsammans med backpartnern Kodie Curran bildat en av ligans allra bästa backpar.

Till dagens matchvärmning var även juniorlandslagsanfallarna Nils Höglander och Lucas Elvenes tillbaka efter förra veckans landskamper i Tjeckien.
Båda är redo för match i kväll. Matchen i Lindab Arena börjar kl 19:00 och temat är Bästa Grönvita laget. Har du inte redan skaffat biljett så är det hög tid att göra det nu. Enklast är att klicka på den här länken så kommer du till vår biljettsida.