Matchen mot Skellefteå spelas som planerat
Publicerad: 2020-10-23
Rögle BK
Morgondagens match i Skellefteå ligger fast och ska spelas. Rögle BK stöttar det beslutet. ”Vi har stor respekt för situationen men känner oss trygga eftersom det finns ett väl utarbetat medicinskt protokoll i SHL som alla följer”, säger Rögles sportchef Chris Abbott.

Tidigare under dagen meddelade Skellefteå AIK att två spelare i A-lagsorganisationen har testats positivt för Covid -19. Klubbarnas respektive medicinska team har kommit fram till att matchen i morgon är genomförbar då smittan bedöms som kontrollerad och det har förmedlats till SHL.

– Vi har haft och har en bra dialog med SHL och Skellefteå och är väl informerade om läget i föreningen. Givetvis har vi diskuterat det internt i vår förening och med truppen och i nuläget finns det ingen anledning till att inte genomföra matchen. Vi har den största respekt för läget men det är också viktigt att inte överreagera i det här läget. Vi följer de rutiner som tagits fram. Sen kommer vi givetvis att följa utvecklingen för att se om läget förändras, säger Chris Abbott.

Meningen är att Rögle ska flyga upp till Skellefteå i morgon förmiddag och spela matchen med start kl 15:15 och därefter flyga hem direkt igen.