J20 räckte inte till mot Färjestad
Publicerad: 2019-02-01
J20
Rögles J20 åkte på en tung förlust i hemmamötet mot Färjestad på fredagskvällen. Gästerna vann med 3-1 efter att ha kontrollerat större delen av matchen.

– Jag hade förväntat mig en starkare laginsats, jag tycker inte vi kommer upp i den nivå alls som vi vill vara på för att kriga om poäng. Vi var inte alls nära, säger tränare Jonas Elofsson.
– Vi gör inte jobbet hela vägen, små detaljer i spelet som blir stora hål i slutändan. Åkning, fysiska spelet, täcka skott, ta skott - sådant som gör att de får momentum, fortsätter en besviken Jonas.

Rögle kom till hemmamötet efter en bra period. Visserligen förlust senast borta mot serieledande Skellefteå men dessförinnan tre raka segrar.
Men Färjestad är ingen favoritmotståndare den här säsongen. Man hade svårt mot värmlänningarna i höstens seriespel - och så en ny förlust på fredagskvällen.
Gästerna tog ledningen i första, Melvin Wennström kvitterade till 1-1 i powerplay tidigt i andra men Färjestad gick ifrån till 3-1 innan perioden var över.
Sista perioden slutade mållös, Rögle gavs tillfälle sista tio, bland annat tre powerplay-tillfällen men fick ändå bara ihop sex skott på mål i tredje perioden och ingen nätkänning.

– Jag tycker grabbarna försöker men vi är ändå inte nära. Insatsen är inte tillräckligt bra för att rubba ett bra Färjestad. Jag tycker vi faller ihop som lag.
Rögle har inte lång tid att deppa, redan i morgon kl 12:00 är det match igen, hemma mot Västerås.
– Imorgon är en ny match och vi kan inte deppa ihop för länge. Det är viktigt att fokusera på prestationen och inte kika på tabellen, det är många matcher kvar, säger Jonas.