Slutspelsjakten går vidare i hemmaborgen
Publicerad: 2019-02-18
Inför match
Nio poäng av nio möjliga – full pott förra veckan alltså! Nu väntar en ny spännande SHL-vecka med två högintressanta matcher hemma i Lindab Arena. Först serieledande Färjestad på onsdag och därefter Mora på lördag eftermiddag – vill du vara med i jakten på en slutspelsplats så är det hög tid att köpa biljett.

Slutfasen av årets grundserie i SHL inleddes på bästa sätt för våra grönvita hjältar. Tre raka segrar över Örebro, Linköping och HV71 gav oss bästa möjliga start i jakten på klubbens första slutspel på 25 år. SHL-tabellen är rekordjämn och varje poäng som står på spel i resterande matcher är superviktig.

Vi har två hemmamatcher den här veckan. Först ut är serieledande Färjestad som kommer till Lindab Arena på onsdag – på besök är också Tobiasregistret, det svenska registret för donatorer av blodstamceller.
Under förra säsongen hjälpte hela hockeysverige till att sprida budskapet när SHL anslöt sig till Kampen för livet, och den kampen fortsätter även i år tillsammans med frivilliga klubbar inom ligan. Under matchen är även Blodcentralen på plats i foajén och svarar på frågor.

På lördag är det ny hockeyfest i Lindab Arena. Då väntar Mora i en eftermiddagsmatch (nedsläpp 15:15). Matchen har vi döpt till Föreningsmatchen – det finns ett rikt och brett idrottsliv i den här regionen som vi gärna vill hjälpa till och visa upp. Ett tiotal idrottsföreningar från nordvästra Skåne är våra gäster och ställer ut i foajén den här lördagen. Ta chansen att träffa representanter från dessa och se vad de har att erbjuda.

Vår populära Arenarestaurangen är fullbokad till båda veckans matcher, men i Rix FM-baren kan du fortfarande boka bord som du behåller och kan komma tillbaka till i pauserna.

På onsdag kör vi dessutom vårt Guldquiz, som vi gör i samarbete med Norrlands Guld, för gästerna vid borden. Passa på att testa dina hockeykunskaper! Vinnaren vinner matbeställningen för sig själv och sitt lag (max 4 pers/lag.) Du bokar på 0431-558940 eller [email protected].

Både på onsdag och lördag händer det saker på isen i båda pauserna. Paushockey i samarbete med Swedbank i första pausen och vår publiktävling Paus5:an i andra periodpaus. Har du ännu inte tävlat så gå in på vår Instagram där allt du behöver göra är att dela ditt bästa Rögleminne för chans att komma vidare och tävla om fina priser från Rögleshopen!

Har du inte säkrat din plats till matchen är det hög tid - Kundcenter håller öppet mån-fre 10-14 eller så kan du köpa din biljett snabbt och enkelt på http://rbk.ebiljett.nu samt hos våra återförsäljare ICA Maxi Ängelholm, Hyllinge, Berga och Råå, samt hos Direkten Bogrens i Höganäs.
Kom ihåg - hockey ses bäst live!

Rögle BK