Dyrbara misstag kostade tre poäng
Publicerad: 2020-10-05
J20
Trots övertaag i skott och målchanser och en 5-3-ledning med fem minuter kvar fick J20 nöja sig med en poäng i hemmamötet mot Oskarshamn. Gästerna utnyttjade misstag i hemmalaget och kunde vända och vinna med 6-5 på övertid.

– Tyvärr bjuder vi in Oskarshamn i matchen och det blev dyrbart. Vi får ta det här som en nyttig erfarenhet där vi kan konstatera att vi måste fortsätta att jobba på våra detaljer i spelet och vara noggranna, sammanfattar tränare Charlie Thermaenius matchen.
Röglejuniorerna tog tag i taktpinnen i den här matchen från start. Totalt under matchen sköt man 56 skott mot mål, nästan dubbelt så många som gästerna. Hampus Karlsson (bilden) gav Rögle ledningen redan efter fem minuter och parkerade långa stunder i gästernas zon. Ändå var det 1-1 efter första - inte den utdelning man önskat sig. Oskarshamn kunde i andra gå upp till en 3-1-ledning.
– Vi var inte riktigt på tå i början av andra, det tog lite tid innan vi vaknade till liv igen och började spela som ett lag, säger Charlie.
Kalle Bartholdsson och Kevin Engvall såg till att det trots allt var 3-3 efter andra och i tredje tog man även ledningen. William Persson gjorde 4-3 (hans första i Rögletröjan) och Hampus Karlsson gjorde 5-3, hans andra för dagen och hemmalaget såg ut att gå mot en ny trepoängare den här helgen.
Men med mindre än fem minuter kvar att spela släpptes gästerna in i matchen igen. En tappad puck tvingade en hemmaspelare att ta en utvisning och det läget utnyttjade Oskarshamn. 13 sekunder efter det fjärde målet kom nästa kalldusch när Oskarshamn kvitterade till 5-5 och matchen gick till förlängning där Oskarshamn avgjorde och tog bonuspoängen. En snöplig förlust.
Röglejuniorernas nästa match är HV71 borta på onsdag.