Stark laginsats bakom J20-seger
Publicerad: 2017-11-04
J20
Formkurvan för J20 fortsätter att peka i rätt riktning. Laget svarade för en stark laginsats när man på hemmais slog Frölunda med 3-1 (0-0, 2-1, 1-0).

– Vi gör det riktigt bra. Vi har tränat bra i veckan och fortsätter på samma fina sätt under den här matchen. Det är kul att se killarnas arbetsinsats, de spelar riktig hockey, säger tränare Gunnar Persson.

Första perioden slutade mållös. I andra tog gästerna ledningen tidigt men Rögle lät sig inte nedslås utan tog över spelet allt mer.
Man la ner puckarna djupt och stressade Frölunda till misstag vilket gjorde att Rögle kunde få till en hel del långa anfall.
Backen Isac Johnsson kvitterade till 1-1 och Felix Petersson gjorde 2-1 innan pausvilan. Rögle skapade tillräckligt med chanser för att egentligen ha en större ledning efter två perioder.

I tredje höll Joel Svensson tätt i hemmamålet och när Albin Nilsson gjorde 3-1 i power play var Rögles fjärde seger på de sex senaste matcherna ett faktum.
– Alla vra bra i dag. Bra backspel med Samuel Jonsson i spetsen och alla anfallare jobbade hårt och bra. Kul att se en kille som Karl Pålsson som normalt spelar i J18, säger Gunnar.
Redan i morgon söndag är det ny match för J20, mot HV71 kl 15:00 i Lindab Arena.