Sörensen glad att vara i Rögle igen
Publicerad: 2019-10-03
Efter match
Det var snabba turer i söndags när Nick Sörensen först rev sitt kontrakt med Linköping för att några timmar senare göra klart med Rögle. Efter sin debut i förlängningssegern hemma mot Luleå var han ett stort leende efter matchen.

Som pojk- och juniorspelare gjorde Nick Sörensen några säsonger i Rögle och fick även chansen att debutera i A-laget. Efter några år i både Nordamerika och i andra svenska klubbar var han på torsdagskvällen tillbaka i klubben igen och fick vara med och bidra i vändnigen mot Luleå som slutade med seger 3-2 i förlängning.
– Jättekul att vara tillbaka igen i den här klubben som har gett mig mycket. Tycker att det var bra tryck i hallen också särskilt i tredje perioden. Ganska häftigt för att vara en vardagsmatch, säger Nick och fortsätter angående matchen:
– Det var lite upp och ner i dag kanske samtidigt som Luleå är bra och väldigt svårspelade. Vi visar dock bra moral och har bra i energi i tredje perioden. Starkt av oss att vända till slut.

Efter att ha inlett säsongen i Linköping och där ha hunnit med sex matcher är han helt plötsligt i en helt ny miljö rent lag- och spelmässigt även om han ju har ett förflutet i Rögle.
– Än så länge är det lite ovant och jag har bara varit här i några dagar. Fast jag hoppas snart komma in i laget och spelet mer och mer. Stämningen i laget är i varje fall på topp och jag har blivit väldigt väl omhändertagen så här långt, förklarar han och pekar på en annan sak han gillar med laget:
– Under hela matchen var det en bra känsla och stämning i båset även när vi låg under. Det kändes som att vi skulle kunna vända matchen och en sån känsla är viktig att ha med sig i varje match. För min egen del kändes väl matchen lite rörig och sådär. På grund av matchstraffet på Nils (Höglander) och (Anton) Bengtssons skada så tvingades vi ändra om i kedjorna och då hade jag svårt att hitta någon rytm i mitt spel.

Rögle behåller i och med tvåpoängaren sin serieledning en poäng före Frölunda. Ett lag som man möter redan på lördag uppe i Scandinavium i en tidig seriefinal.
– Jag har ju redan hunnit spela i Scandinavium den här säsongen med Linköping så jag vet lite vad som väntar. De inledde säsongen med två förluster men har sedan tagit fem raka segrar och är väldigt formstarka. Det blir så klart en tuff match för oss men det ska också bli riktigt kul. Vi ska bara ta med oss energin från den här segern mot Luleå så ska det nog sluta bra även på lördag. Jag är hoppfull och tror att vi har en bra chans, säger Nick Sörensen som avslutning.

Patric Andersson