Klen utdelning för J20 i helgen
Publicerad: 2018-10-07
J20
Det blev förlust i hemmamötet mot Södertälje med 4-7 på söndagen för J20. Därmed blev facit för Röglejuniorernas hemmahelg en poäng på tre matcher.

– Vi har full respekt för lagen vi möter, det är bra lag, men vi hade förväntat oss mer i de här matcherna. I dag kämpar vi inte tillräckligt mycket för varandra för att kunna vinna, säger tränare Jonas Elofsson.

Tredje matchen på lika många dagar blev en svängig och öppen historia.
Rögle fick en bra start när man redan efter drygt en minut tog ledningen genom Simon Erlandsson efter en optimistisk och lovande inledning.
– Ja, vi startade matchen bra, hade bra energi, håller Jonas med om.
Men Södertälje både kvitterade och tog ledningen med 2-1 i slutet av perioden.

Rögle vände till 3-2 i andra efter två mål inom loppet av 52 sekunder mitt i perioden av Samuel Johannesson och Balint Horvath. Men SSK kvitterade igen och tog även ledningen i början av tredje. Hampus Bartholdsson kvitterade för hemmalaget men gästerna tog några minuter senare ledningen (5-4). En ledning som drygades ut i powerplay till 6-4 efter nio minuters spel och 7-4 med fem minuter kvar av matchen.
– Vi är inte tillräckligt noggranna bakåt och släpper till för mycket. Isak Ragnevad i målet är bäst hos oss trots sju insläppta, menar Jonas och fortsätter:
– Målen vi gör är tack vare hårt jobb men vi gör inte det tillräckligt ofta, det får jag och Tyler (Bilton, tränarekollegan) också ta på oss. Vi har lite att jobba på i veckan.