Rögle föll med uddamålet
Publicerad: 2020-10-01
Efter match
Rögle åkte på säsongens första förlust när man förlorade i Växjö. Hemmalaget vann med 2-1.

Även säsongens andra bortamatch spelades i Småland - på torsdagskvällen var Växjö destinationen för Rögle. Det blev en något avvaktande inledning av matchen. Mitt i första perioden drog hemmalaget på sig två utvisningar inom loppet av 15 sekunder och det läget utnyttjade Rögle.
Rögle tryckte på rejält men fick inte ordning på avsluten, då tog Daniel Zaar tag i saken på egen hand, vandrade in från kanten och pricksköt till 1-0, hans första mål för säsongen.
I andra böljade spelet fram och tillbaka, Rögle hade lite problem framför eget mål där Christoffer Rifalk i målet fick jobba hårt stundtals. Till sist kvitterade hemmalaget på en spelvändning där Rögle tappade markeringen.

Mattias Sjögren gick in som center i slutet av andra istället för Adam Tambellini som tvingades utgå. Rögle hade svårt att skapa något riktigt tryck mot hemmalagets mål, istället var det hemmalaget som tog ledningen med 2-1 åtta minuter in på tredje. Rögle vaskade om i formationerna, gick ner på folk i jakten på en kvitteringspuck. Med två och en halv minut kvar tog man ut målvakt Rifalk och spelade med sex utespelare. Chansningen lyckades inte och Rögle fick inkassera säsongens första förlust.
Rögles nästa match är på lördag eftermiddag hemma mot Djurgården.