Nya smaker utlovas vid gästspel
Publicerad: 2019-12-03
Arenarestaurangen
Är du nyfiken och gillar att prova på mat som inspireras från andra delar av världen så ska du boka bord i Arenarestaurangen i samband med vår hemmamatch mot Växjö torsdagen den 20 februari. Det blir en kväll i Santa Marias tänk kring mat.

Den 20 februari kommer Arenarestaurangen att köra en matchmeny med Santa Marias tänk kring mat. Morgan Dahlquist från Santa Maria gör ett gästspel hos oss och han har varit med och satt ihop en meny med koreanska samt asiatiska smaker som vi tror kommer att uppskattas av våra gäster.
Menyn kommer att bestå av:
Förrätt: Kyckling med koreanska smaker, asiatisk juliennesallad, krispiga nudlar samt en wasabi & sesamkryddad majonnäs.
Varmrätt: Ört och paprikasmaksatt laxfilé med syrade rotfrukter, grillad kulpotatis samt en rostad paprikasås.
Dessert: Karameliserad ananas med vit chokladmousse samt chokladgranola.

Priset för trerättersmenyn inklusive kaffe/te är 395 kronor. Har du inte biljett till matchen så kan vi ordna det också. Du bokar bord genom att ringa 0431-55 89 40 eller mejlar [email protected]. Menyerna för alla hemmamatcher i grundserien fram till 12 mars hittar du här.