J18 föll mot effektivt Linköping
Publicerad: 2017-11-16
J18
Ett effektivt Linköping besegrade Rögle J18 med 5-0 (2-0, 1-0, 2-0) i toppmötet i Linköping på torsdagskvällen.

– Det kan låta konstigt men jag tycker vi gör en bra insats och prestation men vi får inte in pucken i dag. Vi fick istället jaga och blev stressade. Linköping var effektivare än oss, säger tränare Magnus Rahm

J18 kämpar om att nå allsvenskan efter jul och behöver sluta topp 5 i höstens seriespel. I nuläget ligger man femma och på rätt sida strecket men marginalerna är små.
Linköping ledde matchen med 2-0 efter första, ökade på till 3-0 i andra (andra power play-målet) och vann till sist med 5-0 i en match där Rögle vann skottstatistiken med 28-22.
– Vi pratade innan matchen om att komma ut hårt få ner pucken bakom deras backar och sätta hård press. Detta tycker jag att vi lyckas med men pricken över i:et saknades idag, tyvärr, säger Magnus.

– I dag är det svårt att lyfta fram någon individuell spelare utan alla gjorde jobbet. Surt att vi då inte får med oss poäng.
Rögle har en viktig hemmamatch på söndag då man möter tabellfyran Malmö kl 14:30 i Lindab Arena.
– Nu gäller det att göra en lika bra insats och sätta dit puckarna mot Malmö på söndag. Vi ska våga och vara beredd att betala priset för att göra mål nu när serien ska avgöras, säger Magnus.