Zarwel tremålsskytt när J20 vann
Publicerad: 2017-12-10
J20/J18
En svajig höst fick ett bra slut - J20 vann borta mot Örebro med 6-5 på övertid där Johan Zarwel blev tremålsskytt. J18, som redan är klart för allsvenskan efter nyår, föll hemma mot HV71 med 2-3 efter straffar.

Det har varit klart en tid att J20 inte når topp 10 efter nyår utan får spela i fortsättningsserien. Där behöver man bli bland de sex främsta för att nå JSM-slutspelet.
– Vi har varit för ojämna under hösten. Förhoppningsvis kan vi hitta stabiliteten tills dess att serien drar igång igen. Vi har definitivt potential att gå till JSM, säger anfallaren Johan Zarwel.

Johan hade en lyckad eftermiddag i Örebro. Det började inte så bra för Rögle, underläge med 0-3 när mer än halva matchen var spelad.
Men då exploderade Rögle. Johan Zarwel visade vägen med första målet och inom loppet av en och en halv minut gjorde Rögle fyra mål och vände till 4-3-ledning (Zarwel 2, Felix Petersson och Kevin Wennström målskyttar).
Hemmalaget kvitterade och tog ledningen i tredje men backen Simon Kjellberg kvitterade med sitt första mål i J20 i höst och tog matchen till förlängning.
Där avgjorde Johan med sitt tredje mål och därmed kunde Rögle avsluta med en moralhöjande seger.
– Det är en skön känsla att ta med sig in i uppehållet. Nu ska vi träna hårt och komma väl förberedda till nästa serie, säger Johan.

J18 har varit klart för allsvenskt spel sen några omgångar tillbaka. Avslutningsmatchen hemma mot HV71 blev en jämn historia. 2-2 vid full tid och förlängning och först efter straffläggning kunde gästerna avgöra och knipa bonuspoängen.
Benjamin Magnusson och Melvin Wennström var Rögles målskyttar.
Rögle slutade fyra i serien och laddar nu för spel i allsvenskan efter nyår.