Dramatik i sudden när J18 vann
Publicerad: 2018-11-23
J18
Två gånger ledde J18 hemma mot Troja med två måls marginal - men ändå gick matchen till förlängning. Det blev dramatiska extrasekunder innan Rögle kunde avgöra till 5-4 och ta bonuspoängen.

J18:s hemmamatch mot Troja/Ljungby blev en händelserik och svängig historia.
Rögle inledde bäst och ryckte åt sig en 2-0-.ledning i första perioden efter mål av Casper Lindahl och Melvin Wennström.
– Vi startar grymt bra och gör precis de saker vi jobbat på i veckan. Kul att se att det ger resultat, säger tränare Magnus Rahm.

Troja jobbade sig in i matchen, satte lite mer press på hemmaspelarna som samtidigt blev mer omständiga i sitt spel. Gästerna kan både reducera och kvittera till 2-2 i andra men Rögle svarar med ett ledningsmål i powerplay till 3-2 innan andra är slut. Målskytt Albin Blomberg.
I tredje stod det och vägde även om hemmalaget såg ut att ha kontroll på matchen. När Sebastian Törnqvist gör 4-2 med knappt sex minuter kvar av matchen såg det riktigt lovande ut för Röglejuniorerna.

Men bara elva sekunder efteråt reducerar Troja som får ny energi och med två och en halv minut kvar kvitterar man till 4-4.
Matchen gick till sudden som fick en dramatisk inledning. Bara 14 sekunder in på förlängningen tilldöms Troja straff - en straff som hemmamålvakten Erik Forss räddar. 18 sekunder senare avgjorde istället Rögle genom Linus Sjödin (bilden) som därmed tog bonuspoängen.
Rögle har fem matcher kvar i serien och tio poäng upp till en plats över det allsvenska strecket vilket blir tufft att ta igen.