Förlust i sista - nu laddar J20 för SM-slutspel
Publicerad: 2019-03-15
J20
J20 säkrade slutspelsplatsen redan förra veckan och hade inte lika mycket att spela för som Malmö i serieavslutningen. Kanske var det den avgörande faktorn när gästerna vann med 6-2 i Lindab Arena på fredagskvällen.

– De var lite hungrigare än oss, vi gör ingen dålig match men saknade det där lilla extra och kunde inte svara i tredje perioden. I de två första är det en jämn match tycker jag men deras 4-2-mål blev tungan på vågen, säger Rögletränaren Jonas Elofsson.
J20 avslutade seriespelet i fortsättningsserien på fredagskvällen hemma mot Malmö. Rögle var redan klart för JSM medan gästerna behövde ta poäng för att hålla undan för lagen under strecket som spelar klart i helgen.

Rögle hamnade i underläge redan i första, Gustav Arvidsson (bilden) kvitterade tidigt i andra. Gästerna tog ledningen igen, Benjamin Magnusson kvitterade med drygt fyra minuter kvar av andra. Men två mål sent i perioden gav Malmö en 4-2-ledning inför tredje och Rögle orkade inte svara.
– Det är rätt jämnt i de två första, jag tycker inte att vi backar trots ett tidigt baklängesmål. I de två första höll vi pucken bättre inom laget än dem men gjorde lite misstag som de utnyttjade. I tredje hade vi inte riktigt kraften att komma tillbaka, vi hade lkite lite folk medan de hade tagit med bästa laget, menar Jonas.

På måndag avgörs vem som Rögle ställs mot i SM-åttondelen då de åtta bästa lagen i topp 10 väljer motståndare. Rögle kommer att börja hemma på onsdag.
– Oavsett vem som väljer oss så är vi redo, det ska bli kul och inspirerande, säger Jonas.