Inget snack när J18 vann derbyt
Publicerad: 2020-10-11
J18
Det var inget snack om saken när säsongens första derby spelades. Rögle vann med klara 5-0 (0-0, 2-0, 3-0) på bortais.

– Vi gör en stabil match rakt genom. Vi börjar lite avvaktande men i takt med att vi höjer pucktempot så tar vi över matchen fullständigt. Bitvis spelar vi en hockey vi är grymt nöjda med, säger tränare Linus Karlsson.
Efter en mållös första period tog Rögle ledningen tidigt i andra genom Simon Zether. Axel Smeds utökade till 2-0. I tredje fortsatte Rögle ösa på och gjorde tre mål till genom Hugo Koch, Roman Kechter och Erik Pålsson. Axel Mangbo (bilden) noterades för en ny nolla.
– Det var en stark defensiv insats av laget och kul att hålla nollan. Vi gnuggar vidare i veckan, derbyvinster ger energi till gruppen som vi tar med oss, säger Linus Karlsson.