Viktig seger för tålmodigt J20
Publicerad: 2018-02-24
J20
Rögles J20 inledde helgens bortaturné på bästa sätt när man slog Timrå med 7-3 på lördagen. Segern innebär att Rögle fått kontakt med lagen ovanför slutspelsstrecket.

J20 kämpar för att nå en topp 6-plats och därmed JSM-slutspelet. Lördagens seger på bortais över Timrå var grymt viktig för laget som därmed gick upp på samma poäng som bland annat Timrå som är precis över strecket.
– Ja, vi spelar med kniven på strupen hela tiden. Killarna visade upp stort tålamod och kyla i den här matchen och det var det som fällde avgörandet, säger tränare Gunnar Persson.

Rögle satte sig i bussen för färden norrut redan på fredagsmorgonen och var framme i Sundsvall 13 timmar senare.
Man startade matchen bäst och hade en 2-0-ledning efter första perioden.
I andra kom hemmalaget tillbaka och både reducerade och kvitterade drygt halvvägs in i perioden.
– Då stod matchen och vägde. Vi behöll lugnet vilket var viktigt, säger Gunnar.
Hugo Klippfors gjorde 3-2 för Rögle med tre minuter kvar av perioden och med bara 14 sekunder kvar av andra perioden gjorde Melvin Karlsson viktiga 4-2 i numerärt underläge.

Melvin (bilden) var en av matchens stora profiler med två mål och två assist. Timrå reducerade till 3-4 men kom inte närmre utan Rögle kunde göra tre raka mål och vinna med 7-3.
– Alla i laget gör en bra insats men jag vill framhålla målvakten Isak Ragnevad, backparet Melvin Persson och Simon Kjellberg samt Melvin Karlsson.
Rögle stannade i Sundsvall på lördagskvällen och åker sen vidare till Örnsköldsvik och match mot serieledande Modo på söndag.
– Det blir en intressant utmaning, de är framförallt vassa i offensiven, säger Gunnar.
Rögles mål gjordes av Melvin Karlsson 2, Balint Horvath, Eric Henriksson, Hugo Klippfors, Kevin Wennström och Albin Nilsson.