Idag släpps Säsongskorten till allmänheten
Publicerad: 2018-06-11
Under maj månad har förra årets säsongskortsinnehavare haft möjligheten att förlänga sina abonnemang av Säsongskort – nu släpper vi de resterande platserna till allmänheten! Säkra din plats till den kanske hetaste SHL-säsongen i Lindab Arena någonsin!

Våra hemmamatcher i Lindab Arena inramas alltid av en engagerad och högljudd publik som skapar en mäktig inramning. Stämningen i vår hemmaborg är känd i hela hockey-Sverige och under den starka slutspurten förra säsongen så var inramningen magisk. Faktum är att sittplatsbiljetterna i princip sålde slut till de sista hemmamatcherna.
Under maj månad har förra årets säsongskortsinnehavare haft möjligheten att förlänga sina kort och trycket har varit stort!
– I princip alla har valt att förlänga sina kort och dessutom har många önskat fler platser, säger Erik Brunnström, ansvarig för Säsongskort i Rögle BK.

Inför förra säsongen tog vi efter önskemål fram en rad nya alternativ av Säsongskort som till exempel Pollenkortet, Weekendkortet och Familjekort. Det uppskattades och självklart så behåller vi de här alternativen – och till samma pris som ifjol. Du hittar all info om våra alternativ och priser här. För att köpa ett Säsongskort besöker du vårt Kundcenter i Lindab Arena, öppet vardagar 10-14, onsdagar 10-18.

I Säsongskortet ingår samtliga grundseriematcher och träningsmatcher i Lindab Arena samt eventuellt play in/kval säsongen 2018/19. Du har din plats även vid ett eventuellt slutspel och då tillkommer en kostnad per hemmamatch. Tänk även på att ett Säsongskort inte är personligt. Kan du inte gå på en match så kan du erbjuda din plats till någon annan. Vi hjälper gärna dig med den hanteringen, kontakta Kundcenter i så fall så berättar vi mer.

Dessutom får Du som köper ett säsongskort 10 procent rabatt i Rögleshopen (ej webb), HD-premium gratis i tre månader (därefter 99 kr), 15 % rabatt i restaurangen på utvalda matcher (exklusive dryck, i mån av plats) samt Inbjudan till Christmas Skate. Precis som tidigare år kan du dela upp din betalning över flera månader i samarbete med Resurs Bank.

Med starka nyförvärv i form av bland annat hemvändarna Mattias Sjögren och Daniel Zaar så har det märkts att intresset kring Rögle har ökat – förfrågningarna om Säsongskort har funnits sedan säsongen 17/18 avslutades.
– Det är fantastiskt roligt att intresset är så stort! Under sista matchen mot Luleå förra säsongen var det många som kom fram och sa att de ville köpa Säsongskort till nästa säsong. Vi har fått över 100 mail från supportrar som vill köpa Säsongskort för första gången, säger Erik Brunnström.

Rögle BK