Imponerande seger för J20
Publicerad: 2020-10-03
J20
Rögle J20 tog en fin skalp och gav sig själv ett kvitto på var man står när man på bortaplan besegrade Frölunda med 5-2 (1-1, 2-0, 2-1).

– Det var ett bra test för oss i daag. Vi visade i dag att om vi gör rätt saker på isen och kollektivet spelar för varandra så är vi svåra att möta, säger tränare Charlie Thermaenius efter segern i Göteborg.
Rögle startade bra med stabilt försvarsspel men ändå var det hemmalaget som tog ledningen. Oskar Hassel såg till att det var 1-1 i pausvila efter mål i powerplaay.
Rögle höjde sig ytterligare i andra och Kevin Engvall (bilden) kunde tidigt göra 2-1 för Rögle. Frölunda tog timeout och skruvade upp tempot men Röglejuniorerna var stabila i spelet utan puck och redde ut anstormningen. Sent i andra utökade Hampus Karlsson till 3-1 och gaav Rögle ett bra läge inför tredje perioden.
– Tålamodet var nyckeln i dag, tillsammans med powerplay och boxplay där vi i dag var 100 % i båda formerna, säger Charlie.

I tredje utökade man till 4-1 i powerplay genom Elias Dervall Svensson och Marco Kasper gör 5-1 innan Frölunda kunde få in ett andra mål. Men man kom inte närmre och segern innebar att Rögle klättrade upp till andra plats i tabellen.
Redan i morgon söndag är det ny match för J20, nu hemma mot Oskarshamn i Catena Arena kl 15:00. En match som vias på svenskhockey.tv.